7 nasvetov, kako na naraven način vzpostaviti hormonsko ravnovesje

Objavljeno v: Splošno počutje | 0

Večina ljudi o hormonih žal ve o njih bore malo. Kvečjemu to, da naj bi vplivali na dobro oziroma slabo počutje. Saj poznate tisti pogled in komentar, če ste pred menstruacijo kdaj slabe volje ali preveč občutljivi: »Hormoni jo dajejo!«. Ali pa, ko ste močno zaljubite in vam zopet kdo reče, da vas dajejo hormoni. Pa vendar hormoni v vašem telesu počnejo še marsikaj drugega kot povzročajo evforično ali slabo počutje. Vplivajo namreč na skoraj vse procese, ki se dogajajo v vašem telesu! Vse od imunskega sistema pa do telesne teže. Kljub temu dejstvu pa se le malokdo zaveda, kako pomembno je ohraniti oziroma vzpostaviti hormonsko ravnovesje.

.

hormonsko ravnovesje

.

Kaj so hormoni in kako se poruši hormonsko ravnovesje?

.

,

Hormoni so kemijske snovi v telesu, ki jih izločajo žleze z notranjim izločanjem (endokrine žleze so epifiza ali češarika, hipofiza, ščitnica, priželjc oz. timus, nadledvična žleza, trebušna slinavka, jajčniki in moda) neposredno v kri. Tako hormoni po krvnem obtoku prenašajo različne informacije do organov in tkiv ter vplivajo na njihovo delovanje. (1)

.

Endokrini sistem in hormoni so zelo kompleksni. V osnovi pa lahko za opis delovanja hormonov uporabimo vzhodni princip jin in jang. Jang je poživljajoč, aktiven in motivacijski princip delovanja. Jin pa ima negovalen učinek in je hkrati gradnik snovi (vašega telesa) in pomirja um. Rečemo lahko tudi, da je jang energija, ki deluje na jin, torej na »snov oz. materijo«.

.

V ženskem telesu imajo spolni hormoni, kot npr. estrogen in progesteron pretežno jin učinek. Stresni hormoni, kot sta adrenalin in kortizol, pa učinkujeta na jang način. In tako jin kot jang hormoni so bistvenega pomena za celostno zdravje.

.

In ko zaradi neustreznega življenjskega sloga (na primer konstantni stres) pride do trajnega povišanja stresnih hormonov, nastane v telesu neravnovesje glede na jin hormone. In prav hormonsko neravnovesje je vzrok večine zdravstvenih težav žensk.

.

kako vzpostaviti hormonsko ravnovesje

 

.

7 znakov, ki kažejo na to, da je v vašem telesu potrebno vzpostaviti hormonsko ravnovesje

.

.

Kot je kompleksen in medsebojno povezan hormonski sistem v telesu, so tudi simptomi porušenega hormonskega ravnovesja kompleksni in medsebojno povezani. (2)

.

Najpogostejši znaki, ki lahko kažejo na porušeno hormonsko ravnovesje so:

.

1. Utrujenost

.

Eden izmed najbolj pogostih znakov za porušeno hormonsko ravnovesje je nenehna utrujenost. To pomeni, da ste utrujeni kljub temu, da dobro in dovolj spite (to je vsaj 7,5 ur na dan), se gibljete na svežem zraku in zdravo jeste.

.

2. Nespečnost

.

Kljub utrujenosti se ne morete dobro naspati, ali pa se ponoči nenehno prebujate.

.

3. Povečana telesna teža

.

Kadar je vzrok za povečano telesno težo hormonsko neravnovesje, se odvečna maščoba začne nabirati predvsem na področju trebuha in stegnih.

.

4. Slaba koncentracija in pešanje spomina

.

Če upoštevate zgoraj omenjeno utrujenost in težave z nespečnostjo, lahko že to vodi k slabši koncentraciji. V primeru dolgotrajnega hormonskega neravnovesja pa le-to lahko pušča posledice tudi na možganskih funkcijah.

.

naravno do hormonskega ravnovesja5. Pomanjkanje želje po spolnih odnosih

.

Mnogokrat je vzrok za zmanjšano željo po spolnih odnosih ravno v hormonskem neravnovesju. Žal pa to še dodatno vpliva na zmanjšano proizvodnjo jin hormonov v telesu. K krepitvi jin hormonov zelo pomaga tudi negovanje svojega fizičnega telesa (masaže, tople kopeli, nega kože z naravnimi olji…).

.

6. Prebavne težave in napihnjenost

.

Kadar kljub rednim in polnovrednim obrokom nimate urejene prebave in ste napihnjeni, je nujno potrebno poskrbeti za zdravo črevesje. Kajti le tako bo vaše telo iz hrane, ki jo zaužijete lahko »posrkalo« hranila, vitamine in minerale. Kvalitetni probiotiki so tukaj odlična (skorajda nujna) pomoč.

.

7. Anksioznost, tesnoba in depresija

.

Tudi tukaj si lahko pomagate z naravnimi zelišči, kot so šentjanževka, baldrijan in navadna konopljika. Tudi magnezij dobrodejno učinkuje v primeru anksioznosti, depresiji in kronični utrujenosti. Tudi tukaj velja, da se pred uporabo posvetujte z usposobljenim strokovnjakom. Pomoč pri soočanju s temi težavami pa lahko poiščete tudi pri usposobljenih terapevtih.

.

.

Kdaj se v telesu lahko poruši hormonsko ravnovesje?

.

.

Predvsem v zadnjih desetletjih se mnogo žensk srečuje z vedno več težavami, povezanim s hormonskim neravnovesjem. In eden glavnih krivcev za to je stres. Kajti mnogo žensk v današnjem času zmotno pojmuje stanje konstantnega stresa s tem, da imajo veliko energije. (3)

.

Za kakšno žensko po navadi rečete, da ima veliko energije? To je polno zaposlena ženska, ki še pred svojo službo zjutraj razvozi otroke v šolo in popoldne na različne obšolske dejavnosti, vmes je super zaposlena poslovna ženska, ki si za kosilo vzame čas le za sendvič, morda celo v naglici poje zdrav obrok, potem pa že hiti naprej po opravkih. Skratka, je aktivna od ranega jutra do poznega večera. Je kot »zajček na baterije«, nenehno v pogonu. Ima veliko »energije«. A če pri tem pogledate njeno vitalno energijo, njeno življenjsko silo, ki ji lahko rečemo tudi prana ali chi, bi videli, da je daleč od tega, da bi bila zdrava, vitalna in krepka.

.

hormoniČe pogledate na ta način, pa je jasno vidite, da ima ženska veliko energije takrat, ko je umirjena v sebi. Se zna ustaviti in negovati sebe, svoje fizično in energijsko telo – tudi s polnovredno hrano, z umirjenim dihanjem, sproščujočo telesno vadbo in dobro družbo. V svojem vsakdanjiku ima takšna ženska vzpostavljeno ravnovesje med aktivnim in umirjenim, vase usmerjenim delom.

.

Lahko rečemo, da ima svoje življenje v ravnovesju, v harmoniji. In ta harmonija vpliva na njeno fizično telo in na njeno vitalno energijo, kar se odraža tudi v hormonskem ravnovesju. Je zadovoljna sama s sabo in krepkega zdravja. Njena vitalna življenjska energija (prana ali chi) nemoteno teče.

.

Vsi imamo obdobja, ko smo bolj aktivni, živimo pod stresom. A če to postane vaša stalnica, lahko to začne slabo vplivati na vaše zdravje. Kajti stres vpliva na povečano izločanje stresnih hormonov. In ob dolgotrajnem stresu vaše telo »pokuri« vse rezerve negovalnega, jin učinka spolnih hormonov, ko poizkuša uravnovesiti presežek stresnih hormonov.

.

.

7 nasvetov, kako naravno do hormonskega ravnovesja

.

.

Na hormonsko ravnovesje močno vpliva vaš življenjski slog. Kar je pravzaprav dobra novica, saj lahko že z manjšimi spremembami v vaš vsakdanjih vpeljete nove, zdrave navade. Navade, ki vam bodo pomagale vzpostaviti hormonsko ravnovesje (4):

.1.

1. Spanec in počitek

.

Vsak dan si vzemite dovolj časa za kakovosten spanec in počitek. Ja, tudi čas za spanje in počitek je potrebno planirati, če vam to ni že v navadi. Idealno je, da greste spat vsak večer ob približno istem času. Tudi čez dan si vzemite dovolj časa za počitek.

.

2. Redna telesna vadba

.

Redna telesna vadba vsaj trikrat na teden. Pri tem so odlične nizkointenzivne vadbe, kot npr. joga ali pilates. Tudi sprehod ali hitra hoja v naravi vam bosta pomagala pri vzpostavljanju hormonskega ravnovesja.

.

3. Hrana

.

Jejte čim več sveže, nepredelane hrane, s poudarkom na sveži zelenjavi. Če že jeste meso in mlečne izdelke, naj bodo le-ti ekološke pridelave in čim manj predelani. (5)

.

4. Naravna zelišča

.

Naravna zelišča, kot sta rman in plahtica blagodejno vplivajo na ravnovesje ženskih spolnih hormonov. Prav tako imata pozitiven učinek korenina mace in ašvaganda. Pred uživanjem zeliščnih in drugih dodatkov se posvetujte z usposobljenim svetovalcem.

.

5. Naravna kozmetika

.

Uporabljajte čim bolj naravno kozmetiko. Ravno kozmetika je pogostokrat polna primesi, ki delujejo kot »motilci« naših hormonov. Koža je vaš največji organi in približno 60% vsega, kar nanesete na kožo, se že v nekaj trenutkih absorbira v kri! Odlično naravno kozmetiko najdete tukaj.

.

Naravna kozmetika Zeleno zlato

.

6. Izogibajte se plastičnim izdelkom

.

Izogibajte se plastičnim izdelkom, saj plastika prav tako pogosto vsebuje snovi, ki motijo vaše hormonsko ravnovesje. Predvsem vroče hrane ne dajajte v plastične posode, saj na ta način v hrano lahko prehaja veliko mikro plastičnih delcev.

.

7. Meditacija

.

Z meditacijo se boste umirili in usmerili vase, v svoje bistvo. Tako boste tudi lažje sprejemali svoje vsakdanje določitve. Z delovanjem iz svojega bistva boste jasno videli, kaj je tisto, kar je resnično pomembno za vas, kaj je tisto, kar zares šteje.

.

.

Zakaj je umirjen, uravnotežen življenjski slog ključen za hormonsko ravnovesje?

.

.

Tako za dobro zdravje kot dobro življenje nasploh so ključna tri področja: hrana, ki jo zaužijete, dovolj gibanja in pa način obvladovanja stresa. In ko so vsa ta tri področja v harmoniji, vam ne bo težko vzpostaviti hormonskega ravnovesja. Pravzaprav bo trajno ravnovesje hormonov logična posledica vašega zdravega življenjskega sloga.

.

Želim vam čim bolj harmonično, uravnovešeno življenje. Če pa pri vzpostavljanju temeljev za zdrav življenjski slog potrebujete pomoč, smo vam z veseljem na razpolago svetovalke Merkaba.si.

.

 

 

The following two tabs change content below.

Milena Maze

Energijska terapevtka, posebej specializirana za IST terapije (regresija), ScalarPrana zdravljenje in jasnovidno svetovanje.