Kako se lotiti hujšanja? 4 nasveti za dolgoročen uspeh

Objavljeno v: Splošno počutje | 0

Vsi, ki ste kdaj imeli težave z viški kilogramov, veste, da obstaja milijon diet, ki obljubljajo čudeže; in tudi krem, prehranskih dodatkov, čajev,… Težava je (tudi) v tem, da tisto, kar deluje za nekoga drugega, za vas ne deluje. Učinki vseh teh ”instant” diet in pripomočkov pa so po navadi kratkega roka. Kako se lotiti hujšanja in imeti dolgoročne rezultate?

.

Vzrokov za povečano težo je toliko, kot je ljudi – lahko je hormonsko, lahko je vzrok čustven (ker hranite svoje rane), vzrok je lahko premalo gibanja ali nepravilna, nezdrava prehrana; po vsej verjetnosti pa je vzrok kombinacija vsega naštetega (1). Poglejmo si 4 nasvete, kako se lotiti hujšanja na učinkovit način.

.

kako se lotiti hujšanja

.

.

4 nasveti, kako se lotiti hujšanja

.

.

1. Začnite se gibati

2. Spremenite prehrano

3. Prvič v življenju dajte fokus nase

4. Radi se imejte in počnite stvari, v katerih uživate

.

.

Gibanje

.

hujšanje in telovadbaVsekakor je gibanje odgovor številka 1 na vprašanje, kako se lotiti hujšanja. Zato v svoje življenje vključite vsaj eno obliko gibanja; za začetek je dovolj pol ure hoje na dan, lahko s palicami. Hoja naj bo tako hitra, da se lahko med hojo pogovarjate, ne pa prepočasna. Koristna je katerakoli oblika vadbe.

.

Če se sami ne morete aktivirati, se vključite v skupinsko vadbo ali poiščite vodene vadbe na YouTubu. Če se vam zdi, da v dnevu nimate toliko časa, vse krajše poti, ki ste jih prej opravili z avtom, opravite s kolesom ali peš, hkrati pa izberite nekaj vaj, ki jih boste opravili doma, takrat, ko imate čas. To je lahko tudi vaja Vrelec mladosti, saj razgiba celo telo.

.

Vsekakor izberite takšno vadbo, ki vam bo v veselje; ne zadajte si preveč naenkrat, saj se vam lahko zdi potem preveč in vse skupaj prehitro opustite. Intenzivnost stopnjujte počasi. Zelo pomemben je tudi počitek, ko se telo regenerira, zato v začetku poskrbite, da boste spali dovolj.

.

 

.

Preglejte prehranjevalne navade

.

hujšanje prehranaKatera razvada vas je pripeljala do tega stanja? So to neredni obroki? Preveč sladkarij? Predelana hrana? Vsak zase ve, kje je težava (2).

.

Tudi če ste preizkusili že nešteto diet, je lahko težava ravno to, da se je telo naučilo, da je velikokrat v pomanjkanju, in zato shrani vse, kar pojeste, zaradi premalo zaužitih hranil ali premalo kvalitetne hrane med temi dietami. Zelo pomembno je, da je prehrana uravnotežena; da zaužijete dovolj kvalitetnih beljakovin, maščob in tudi ogljikovih hidratov in da postane to vaš način prehranjevanja za vse življenje, ne le za 14 dni.

.

Na začetku, dokler ne dosežete želene teže, bodite striktni. Kasneje se lahko občasno tudi pregrešite. Zato izberite način prehranjevanja, ki vam je všeč, ki ga lahko izvajate na daljše obdobje. Za začetek se odpovejte sladkorju in beli moki. Sladkorju, če gre, popolnoma, belo moko pa zamenjajte za pirino (3).

.

Marsikdo zamenja občutek žeje za lakoto. Zato pijte dovolj – pred obroki (ne med njimi) in tik po njih.

.

Ko začnete s spremembami, je telo dobro tudi prečistiti – še posebej jetra, saj ravno ta organ hrepeni po hrani, ki vam lahko škoduje (sladka ali mastna hrana). Kakšna je vaša prebava? Če ste se slabo prehranjevali dlje časa, je potrebno prečistiti tudi črevesje – pri tem vam bo pomagal dober probiotik. Šele takrat bo lahko telo zares vsrkalo vsa hranila, ki jih boste zaužili. Zato boste tudi imeli več energije.

.

Če zaužijete manj beljakovin oz. boste zaradi sprememb prehrane še bolj utrujeni, so odličen prehranski dodatek tudi aminokisline, ki jih lahko telo porabi v celoti in vam dejansko tudi pomagajo pri hujšanju.

.

.

Fokus nase

.

kako se pravilno lotiti hujšanjaTeža se začne nabirati, ker nimate časa niti za redne obroke, ker vedno pozabite nase in na svoje osnovne potrebe. Če bi skrbeli zase, kot skrbite za svojega otroka ali partnerja, kaj bi bilo drugače?

.

Najprej razmislite o tistem, kar vam manjka, kar vam prinese hrana. Velikokrat hrepenite po nečem, česar vam ne more dati nihče drug kot vi sami, zato je potrebno pozdraviti vse rane, ki so v vas in so vas pripeljale do trenutnega stanja (4).

.

Kaj počnete, kadar ste pod stresom? Če lahko spijete kozarec vode, namesto da posežete po tolažilni hrani in jezo pokurite v vadbi, je to ZMAGA. Če vam to ne uspe, pa vzemite to kot enkraten spodrsljaj in nadaljujte z novim načinom življenja.

.

.

Počnite stvari v katerih uživate sedaj

.

Imate tudi vi nekaj, za kar si rečete, “Ko shujšam, bom pa…”? S tem si nalagate samo še dodatno breme in pritisk nase. Si govorite, da si tega sedaj še ne zaslužite? Dobro je, da ste kritični do sebe do določene mere, vseeno pa se ne trpinčite, imejte se radi, z ljubeznijo do sebe pridite do nove, izboljšane različice.

.

Če vam bo nov način delovanja samo še en način pokazati sebi, kako ste slabi, se sprememba ne bo zgodila ali pa bo kratkotrajna. Tudi če se lotite spremembe, da nekomu drugemu dokažete, da zmorete, boste novo stanje težje obdržali. Torej, kako se lotiti hujšanja? Da uživate v svoji družbi!

.

Izhajajte iz tega, da si zaslužite biti srečni, da si zaslužite sijati, ne glede na vse, kar se je kdaj dogajalo v vašem življenju. Razvajajte se, ampak ne s čokolado (če že, naj bo v njej vsaj 70% kakava). Najdite drug način, da si pokažete, kako pomembni ste.

.

hujšanje

.

Debelost in energijska podpora

.

.

Samo z energijskim delom na sebi se ne da izgubiti kilogramov (da si naredite terapijo in shujšate). Je pa lahko to velika podpora hujšanju, saj lahko z delom na sebi pozdravite rane, ki so vas do viška kilogramov pripeljale ter tudi vse karmične vzorce, povezane s tem.

.

To ni delo z danes na jutri, ampak je cel proces izboljševanja življenja, tako vas samih, kot vseh odnosov.

.

Debelost je velikokrat zaščita pred okolico, pred novimi ranami, zato bodo lahko, ko ne bo več ran in ko boste znotraj sebe ponovno začutili moč, vse zunanje zaščite odpadle. Če potrebujete pomoč, smo vam na razpolago. Pokličite nas!

.

The following two tabs change content below.

Mateja Cvetko

Energijska terapevtka, izvaja energijske družinske podpore, podpore za šolarje in študente ter vodi delavnice o čakrah in meditacije.